Vsemogočni Danilo?

Očitno niso samo Severni Korejci tisti, ki imajo za svojega predsednika vsemogočnega človeka in očitno ni samo Papež tisti, ki je nezmotljiv. Te sreče smo, od izvolitve aktualnega predsednika države dr. Danila Türka, deležni tudi Slovenci. Imamo namreč predsednika, ki ves čas dela in ves čas dela pametne stvari. Vsaj tako pravi sam zase in takšnega mnenja so tudi nekateri prtebivalci te države.

Na primer takšnega mnenja je Matjaž Vizjak, ki se v kolumni vest.si, zgraža nad “žaljivo” novinarko in nad vsemi Slovenci, ki bi kadarkoli podvomili v dejanja našega najvišjega simbolnega predstavnika. Pritrjuje pa mu tudi precejšen del komentatorjev.

Celoten dogodek je videti in slišati tako (6 sekund resnice):

In tako smo med politiki dobili vsemogočnega in nezmotljivega ljubljenega vodjo ali pa novega izpričanega lažnivca med našimi politiki:

Novinarka: “A niste mel dons nč pametnejšga za delat?”

Predsednik države dr. Danilo Türk: “Jaz ves čas delam in ves čas delam pametne stvari.”

Danilo se je tako našel v najmanj tridelni zagati:

  1. Nihče, noben človek ne dela ves čas.
  2. Nihče, noben človek ne dela ves čas pametnih stvari.
  3. Tudi če bi našemu predsedniku to uspevalo, se mi zdi, da vsaj zgornja izjava ne spada ravno v kategorijo početja pametnih stvari. (Kaj lahko pametnega dela predsednik države, ki niti gradbenik ni, na kateremkoli gradbišču?)

Skratka, zdi se mi, da je novinarka ujela predsednika z odpetimi hlačami, on sam pa jih je spustil na kolena in vsem nam pokazal, kako izgleda predsednik s spuščenimi hlačami.

Tudi, če naredimo pri predsednikih in ostalih funkcionarjih določeno izjemo in rečemo, da je njihovo delo že preprosto to, da nastopajo v neki funkciji, ki pač traja 4 leta 24 ur na dan (kar je še vedno precej manj kot ves čas) ter ga tako rešimo zagate številka 1,  še vedno obstajata zagati 2 in 3. Da lahko nekdo reče, da ves čas dela samo pametne stvari, mora biti najmanj nezmotljiv, oziroma vedeti mora vsaj, da še nikoli ni naredil nečesa, kar ne bi bilo pametno. S tem pa pride spet prvi del izjave, v katerem trdi, da dela ves čas, čeprav vsi vemo, da to preprosto ni mogoče – vsaj v normalnem smislu takega stavka. Torej lahko rečemo, da takšno govorjenje že ni ravno početje nekih pametnih stvari; izjavo bi lahko formuliral tudi drugače, na primer, predsednik dela ves čas, kar bi zagotovo bilo bolj smiselno, saj bi pač to veljalo za nekakšno funkcionarsko izjemo.

Predsednik dr. Danilo Türk se je tako ujel v klobčič nesmislov in laži; da bi njegova trditev bila resnična ali pa vsaj smiselna bi namreč morel biti vsaj nezmotljiv, če že ne kar vsemogočen. V njegovo zmotljivost lahko podvomimo že zaradi izjave same, saj bi se lahko izrazil tudi drugače, vsemogočnost pa mu uide hkrati z nezmotljivostjo: kdor je zmotljiv namreč sploh ne more biti vsemogočen.

V to svoje brezno nesmislov pa je povlekel še vse svoje vernike, ki so tako kot Vizjak poskušali reševati njegovo “čast” s simbolnim pomenom njegove funkcije (v smislu, kdor dvomi v smiselnost predsednikovih dejanj, si ne zasluži države). Vsega naj bi bila kriva nesramna novinarka, ki ne spoštuje naše lastne države in simbolov (žaljiva je do predsednika, žaljiva je do države…) ter si drzne spraševati ljubljenega vodjo, kaj počne na gradbišču stadiona, če pa vsi vemo, da ljubljeni vodja vedno počne same pametne stvari. Najbrž si je ljubljeni vodja, ki ves čas dela pametne stvari, prišel ogledati, kako bo z igrami – s kruhom ne kaže ravno najbolje…

11 odzivov na “Vsemogočni Danilo?”

  • Turdus je rekel/-la:

    O ti naivni Zirosi!
    Z logiko in doslednostjo pristopaš k našemu simbolu, ki je izvzet iz tega dvojega!
    Ljudje padajo na preproste stvari, vsako mišljenje je za večino prenaporno!
    In v politiki šteje vsak glas, ne glede na snežno belino in napeto gladkost možganov!
    Zmanipulirane (zlasti od simplifajd medijev) ljudske množice volijo, tisti nekaj homotov (sapiens) se že povozi!
    Nagovarjaš tistih nekaj, ki jim je že vse jasno – enim ne bo brez dimnika na glavo!
    Novinarki pa – kot tebi – tudi čestitam – k donkihotstvu!

  • Pris je rekel/-la:

    Po moje si preveč analitično razpredel tale Türkov sarkastičen odgovor na neprimeren ton vprašanja “novinarke”.

    Pa tudi Vizjakov komentar si interpretiral čisto po svoje. Kolikor sem razumel, Vizjaka ne moti vsebina vprašanja, temveč ton in pristop k vprašanju. Niker v njegovem tekstu nisem zasledil, da bi imel Türka za nezmotljivega, na kar napeljuješ ti.

    “A niste mel dons nč pametnejšga za delat?” – Seriously, je to sploh novinarsko vprašanje za katerikoli intervju? Je to primerno za objavo na TV?

    Pa da ne bo pomote – Türk se mi kot predsednik ne zdi nič posebnega, ampak ko imajo novinarji še do raznih wernerjev in sašk bolj kulturen pristop, potem se pa človek res vpraša o nivoju novinarskega poklica pri nas. ;)

  • zirosi je rekel/-la:

    @Pris
    Vizjaka sem komentiral predvsem v delu, kjer se je zgražal nad spoštovanjem neke simbolne državniške funkcije in samim njegovim gojenjem kulta osebnosti – če se predsednik sprehaja po gradbišču, menim, da ga ima vsak pravico vprašati, zakaj to počne (in samo to je novinarka storila, čeprav nekoliko neprimerno). Vsemogočnost in nezmotljivost pa nam je ponudil kar predsednik, ki ves čas dela in dela pametne stvari, sam.

    Načeloma se strinjam, da je novinarka bila vsaj nekoliko nevljudna pri zastavljanju vprašanja, vendar pa je Danilo odgovoril še bolj nevljudno – kar nam vsem.

    Če pogledamo celoten kontekst, se je Danilo nahajal na gradbišču, pasel zijala, predvsem pa nastavljal novinarjem, hkrati pa odgovarjal, da ves čas dela in da ves čas dela pametne stvari… V bistvu je s tem užalil vse, ki smo kdaj delali, ki smo kdaj zares prijeli za lopato in kaj naredili…

    Zastavlja se vprašanje, kaj je tako pametnega na tem njegovem početju (on počne pametne reči, ko pase zijala na gradbišču, ostali pa bolj butaste, ker se igrajo gradbince ali karkoli že…) in konec koncev njegova reakcija, zagotovo ni bila najbolj “pametna” – razen, če se ima samega sebe za tako pametnega, da pač sploh ni nobenega dvoma o tem, kar dela, in on dela kar ves čas in to pametne stvari…

    Retorično gledano, je bil prvi stavek butast in nepotreben (njegov nezavednemi del je vedel, da to, kar počne, ni nobeno delo), drugi pa precej nesmiseln, striktno gledano pa je vse skupaj laž: na precej konkratno zastavljeno vprašanje se je očitno zlagal (v bistvu se je izognil konkretnemu odgovoru z dvojno neresnico; noben človek ne more delati ves čas in noben človek ne more ves čas početi pametnih stvari).

    Sarkastično pa bi bilo, če bi ji lahko samo vrnil vprašanje, na primer: “Pa vi gospodična s pametnimi vprašanji…”

    Tako pa ga je “glupa novinarka” z “neprimernim” vprašanjem ujela povsem nepripravljenega – pokazala je, da je cesar gol…

  • Polde je rekel/-la:

    Predsednik Turk me je že nekajkrat v svojem dosedanjem mandatu – razočaral.
    Podporor daje tam, kjer je ne bi moral. Poleg tega je zelo razsipniški. Še posebej ta lastnost je v meni odtehtala oceno, da to res ni v redu. In zato…
    Zato ga naslednjič ne bom več podprl.

  • Simon je rekel/-la:

    Menim, da je predsednik dr. D. T. ne samo preveč zarsipniški ampak tudi preveč visoke drže za to kmetavzarsko državo, kje obstajajo kmetje, in ljudje ki so kmetje pa se delajo da le to niso…

  • crypt je rekel/-la:

    kakšen odgovor pa ste pričakovali na tako trapasto vprašanje? danes je polno enih klepcev, ki niso niti N od novinarja.

  • zirosi je rekel/-la:

    @crypt
    Vprašanje je morda nekoliko čudno zastavljeno, dejansko pa sploh ni trapasto.

    Konec koncev, ne vem, če lahko najdemo v popisu njegovih del in dolžnosti tudi postopanje po raznih gradbiščih.
    Pa tudi, če bi bilo, v popisu del, da mora predsednik redno obiskovati gradbišča raznih športnih objektov, je še vedno povsem na mestu, vprašanje, kako visoko na spisku pomembnosti bi bilo takšno opravilo; imamo cel kup drugih gradbišč, ki bi se lahko po pomembnosti za ljudstvo in državo uvrstila višje kot pa razni športno-nakupovalni centri.

    Zares trapast je predvsem odgovor, ki marsikaj pove o tem, kaj si misli predsednik o sebi in o nas.

  • Pris je rekel/-la:

    @zirosi:
    Predsednik republike je protokolarna funkcija, ki “zastopa vse nas”. Kučan je npr. to (vsaj navidez) prignal do perfekcije; pojavljal se je na Triglavu, na občinskih praznikih, na športnih prireditvah, v domovih upokojencev itd., ker je najbrž presodil, da tudi to pomeni biti predsednik. Kadar je funkcija večinoma protokolarna, taki obiski med ljudmi zagotovo ne pomenijo pomanjkanja pomembnejšega dela, saj je tudi to neke vrste delo, ki državljanu da nek splošen občutek, da je predsedniku mar zanj in za področje, s katerim se ukvarja.

    V konkretnem primeru se je Türk odzval povabilu župana glavnega mesta in si ogledal lokacijo bodočega multifunkcionalnega športnega objekta in nove kulturne dvorane (bivši kino Šiška). Čeprav imam predvsem glede prvega osebno pomisleke, bosta oba objekta nedvomno pomembna za glavno mesto in njegove prebivalce, verjetno pa tudi za vso Slovenijo. Ravno zato predsednikovega obiska ne bi označil za “postopanje na gradbišču” in “nastavljanje novinarjem”, kot si večkrat zapisal. Predsednik je pač presodil, da lahko urico ali dve svojega časa nameni tudi takšnemu obisku in mnogim, ki dokončanje teh projektov nestrpno pričakujejo, dal vtis, da mu ni vseeno.

    Novinarkino vprašanje je bilo neprimerno, ker je s svojim tonom implicirala nekaj drugega, kot je dejansko vprašala. Namesto korektnega “zakaj ste se odločili obiskati to gradbišče?” je vprašala “a niste imel dons nč pametnejšga za delat?” s čimer je že v štartu razvrednotila Türkov obisk in ga postavila v defenzivo. Tu gre definitivno za nekorektno in nespoštljivo izpraševanje in če ne vidiš razlike med prvim in drugim vprašanjem, potem pa res dvignem roke. ;)

    Kar se Türkovega odgovora tiče, se sicer strinjam s tabo, vendar se mi zdi, da je Türk to izrekel v sarkastičnem tonu, kot posledico novinarkinega neprimernega podajanja vprašanja, in ga potemtakem ne gre razumeti absolutno. Čisto mogoče pa je, da je mislil resno, ker mi je že večkrat deloval naduto.

  • zirosi je rekel/-la:

    @Pris:
    Se strinjam, da je novinarka s svojim vprašanjem postavila tudi določeno vrednostno sodbo o predsednikovem početju in seveda je zadevo zastavila nekoliko nesramno.

    Kar pa se protokolarnosti funkcije tiče, je po moje njena ocena zadela. V Ljubljani se, na primer, gradi tudi nova urgenca, ki bi po normalni logiki po pomembnosti prekašala razne zabaviščne centre, vendar ga na tistem gradbišču ni bilo videti – torej je predsednik s svojim nastopaštvom pač vsem dal vsem vedeti, kaj se mu zdi pomembnejše. Pa tudi načeloma bi obiskovanje raznih gradbišč (še posebej takih, ki delujejo bolj po logiki kruha in iger) ločil od pasjih procesij – prasje procesije so vsaj ljudska stvar, medtem ko so objekti delnih interesov stvar nečesa drugega.

    Problem sarkastičnega odgovora je v tem, da z vsako sarkastičnostjo tudi funkcija, v kateri nastopa, postane sarkastična.

  • Pris je rekel/-la:

    http://tinyurl.com/nd3exu

    Ni ravno gradbišče, ampak predsednik je že pokazal svojo skrb in interes tudi za ta segment.

    Glavni problem tvojega teksta je bil v tem, da si vse skupaj reduciral na “postopanje po gradbišču” in “nastavljanje novinarjem”, medtem ko so zadeve v resnici kompleksnejše in ima predsednik zaradi svoje protokolarne funkcije vsak teden več obiskov na terenu, ki so za nekatere bolj pomembni, za nekatere pa manj. Večina pasjih procesij mi npr. pomeni mnogo manj od novega Kina Šiška, verjetno pa bi za nov stadion podobno lahko rekel marsikateri športni navdušenec, tako da bi bil na tvojem mestu glede vrednostnih sodb previden (pri tem bom zanemaril SCT-jevo mastno in brezsramno služenje na račun nove urgence). Pa še nekaj – predsednik se navadno odziva vabilom. Morda pa ga na gradbišče urgence nihče ni povabil? Trdno namreč verjamem, da bo v primernem trenutku Türk našel čas tudi za novo urgenco.

  • zirosi je rekel/-la:

    Po moje je pač “postopanje po gradbišču” in “nastavljanje novinarjem” zadovoljivo opišeta vse, kar je počel – samo, če bi počel še karkoli drugega, bi to bila redukcija…

    In ne verjamem, da bi to kakorkoli lahko prispevalo k temu, da bodo športni navdušenci kaj prej dobili svoj objekt, pri katerem bo najbrž prav tako mastno zaslužil SCT.

Napiši odgovor

Modrosti...

Kogar hoče sreča uničiti, ga napravi neumnega.

( ljudska modrost)

Iz Twiterja
zirosi: RT @mmirabilis: if u missed it: friday #49 Breakfast of champions :) #dailydoodle http://t.co/pyBg2dIx
8 hours ago
zirosi: Jamskega medveda - se reče tisti kosti, na katero so taminski neandertalci piskali. #jamskega
1 day ago
zirosi: Džez Cerkno!
1 day ago
zirosi: @TeaLogar Kolikor moči toliko pravic...
2 days ago
AngelMist666: @zirosi awe thank you sweetie!! A very nice Happy birthday 2 wake up too:) *Hugs* xxx
2 days ago
  • Občutek mraza in podhladitev Nedelja, 29 januar, 2012
    Zima z rilcem rije in z repom opleta, pravi star slovenski pregovor. In tudi v teh dneh nam menda iz Sibirije pošiljajo še nekaj zimskih temperatur v kompletu z severovzhodnim vetrom. Čeprav je so bile danes jutranje temperature enkrat višje kot včeraj pa je vreme s pomočjo vetra in oblakov naredilo tak mraz, da so […]
  • Z jamarji na Kanin Nedelja, 15 januar, 2012
    Vse skupaj je potekalo nekako v stilu bliskovite akcije: najprej me v petek pod večer pokliče Jokl in me povabi, če bi se pridružil na nekakšen zastonjkarski izlet. Ker se šenkanemu konju ne gleda v zobe, je seveda odgovor bil: itak. Preobrazba Jokl levo, Marko desno Najprej, naj se ve, da – razen po sili […]
  • Mi hribovci Torek, 24 maj, 2011
    Smo fajn ledje pa znamo se opret na roke… taqle mamo… […]
  • Navadna leska – Corylus avellana Petek, 29 april, 2011
    leska (grm) Corylus avellana Leska je za nas gošavce ena od najuporabnejših – takorekoč svetih -  rastlin in je naš najpogostejši grm, tak, da je močne rasti in razvejan. Ima široke, usnjate liste, ki so premenjalni, kratkopecljati, okroglosrčasti in na koncu priostreni. Na rastlini rastejo moški in ženski cvetovi, iz oplojenih se poleti razvijejo okusni [.. […]
  • Čemaž – Allium Ursinum Petek, 22 april, 2011
    Medvedji česen so ga poimenovali Rimljani, pri nas pa se čemažu reče tudi divji česen, raste v vlažnih senčnih ali polsenčnih gozdovih. Zel zraste 25-30 cm visoko v velikih količinah, tako da dobimo prave njive. Njegov vonj po česnu je tako močan, da ga lahko zavohamo, še preden ga zagledamo. Požene zgodaj spomladi, junija naredi […]
  • Trobentica – Primula vulgaris Četrtek, 21 april, 2011
    Prva znanilka pomladi, ki je za nas uporabna, je Trobentica (znanstveno ime Primula vulgaris, po slovensko tudi Pomladanski jeglič), ki je najbolj razširjena predstavnica rodu jegličev v Sloveniji, prepoznamo jo po nagubanih, spodaj dlakavih listov in rumenih cvetovih na kuštravodlakavih cvetnih pecljih, ki poganjajo iz korenike. Cveti od januarja pa vse do […]
  • Kronika Petek, 15 april, 2011
    Takule je bl… …pa neč drgač […]
  • Pomladanski prvaki Sobota, 19 marec, 2011
    Na prisojni legi zmaga nedvomno pripada trobenticam: ne samo, da so bile prve, brez kakršne koli panike so se prebile tudi čez novo pošiljko snega, osojni zmagovalci pa so nesporno telohi. Prišli so tudi zvončki pa mačice: Teloh   Trobentice Trobentica Pomladanski žafran (ne to niso podleski – obstaja bistvena razlika, o kateri bomo še […]